2021-11-13 16:26:00

Međunarodno istraživanje čitalačke pismenosti PIRLS 2021

Učenici petih razreda naše škole sudjelovali su 10. i 12. studenoga u Međunarodnom istraživanju razvoja čitalačke pismenosti – PIRLS 2021. (eng. Progress in International Reading Literacy Study), i to u njegovoj elektroničkoj inačici (ePIRLS).

PIRLS je međunarodno istraživanje razvoja čitalačke pismenosti u materinskome jeziku (Progress in International Reading Literacy Study) Međunarodnoga udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) koje se od 2001. godine provodi u petogodišnjim ciklusima na uzorku učenika četvrtih/petih razreda osnovne škole. Osnovna je svrha istraživanja na temelju analiza prikupljenih podataka unaprijediti čitalačke kompetencije poboljšavajući poučavanje i učenje čitanja.

Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja nositelj je istraživanja u Republici Hrvatskoj koja 2021. godine po drugi put sudjeluje u glavnome istraživanju i dobiva priliku usporediti postignuća učenika s onima iz 2011. godine te utvrditi desetogodišnje trendove na razini nacionalnoga obrazovnoga sustava i u međunarodnome kontekstu.

U ovom ciklusu sudjelovali su učenici iz više od 60 zemalja. Naša je škola jedna od dvjestotinjak slučajno odabranih škola u Republici Hrvatskoj.

Koordinatorica pripreme i provedbe istraživanja bila je Ivana Perić, prof. i str. suradnica knjižničarka, a provoditeljice ispitivanja bile su Antea Žaja, str. sur. logopedinja, te Sanda Vidić, str. sur. pedagoginja.

Zahvaljujemo svim učenicima sudionicima istraživanja, njihovim razrednicima i učiteljima i roditeljima na izvrsnoj suradnji i podršci pri provedbi istraživanja.

 


Osnovna škola Petra Preradovića Zadar